יאנג נטוורקינג
רושם ראשוני - המסר של הבגד.
כולנו מכירים את הפתגם "אל תיסתכל על הקנקן אלא על מה שבתוכו".
אולי הפתגם נכון במציאות אופטימלית, אבל במציאות היומיומית כולנו יודעים שאנו שופטים ונשפטים על פי המראה שלנו ( ואני לא מתכוונת ליופי אלא למראה הכללי)...
כשאנחנו ניכנסים לחדר מלא זרים, הרושם הראשוני שלנו קובע מה הם חושבים עלינו, עוד לפני שבכלל פתחנו את הפה. לפי הניראות שלנו הם כבר יודעים (או לפחות חושבים שהם יודעים) מה הגיל שלנו, כמה ילדים יש לנו, איפה אנחנו גרים ומה המקצוע שלנו.
אולי זה לא "פוליטקלי קורקט" אבל המוח של כולנו עושה את הקישורים הללו באופן עצמאי בדקות הראשונות של המפגש.
ולכן חשוב לזכור-
בגדים הם אף פעם לא רק האריזה החיצונית שלנו☆ הם תמיד משקפים את מה שאנחנו חושבים על עצמנו. (ומשליכים על מה שאחרים חושבים עלינו)
הבגדים שאנו לובשים בבוקר הם מסר מסויים שבשבילנו הוא אמנם שקוף, לא מודע, אבל למתבוננים בנו הוא גלוי וחשוף.
לכן כל אחד צריך לשאול את עצמו מהו המסר שהוא רוצה להעביר בפגישת עבודה או בהרצאה שהוא מעביר, ולהבין כיצד הוא יכול להעביר את המסר הזה.
להלן מספר דוגמאות כלליות:
בגדים שגדולים עלינו משקפים שהתפקיד גדול עלינו,
בגדים עם כתמים, גולגולים, קרעים ופרומים מעידים שאנחנו מוזנחים
לעומת זאת בגדים שהם אופנתיים מייצגים אנשים עדכניים
או לוק שהוא צבעוני משקף אדם יצירתי.
אם אתם מרצים על במות, הולכים לראיון עבודה או לפגישה חשובה אז בבקשה מכן- נא הקפידו על בגדים בגוונים נייטראלים וללא הדפסים מודגשים, שלא מושכים את כל תשומת הלב וכך תשיגו את תשומת הלב של האחרים למה שאתם מדברים. הצבעים הנייטראלים הם שחור, אפור, בז', חום, כאמל, ירוק זית, ניוד, קרם, ולבן. את הצבעוניות תכניסו בקטנה באקססוריז (גרביים/גרביונים, עניבה/שרשרת, שעון/צמיד).
כמובן שאם אתם עובדים בעבודה יצירתית כמו אדריכלות או עיצוב אתרים מומלץ דווקא כן לשלב צבעוניות בלבוש שלכם באופן שישקף את היצירתיות שלכם. הצבעוניות יכולה להיכנס בכל פריטי הלבוש כמו גרביים/ גרביונים, טי-שירטים צבעוניים ומגניבים.
וישנן עוד דוגמאות רבות אשר קצרה היריעה כעת מלפרטן, בהצלחה!